NOU PROJECTE!!!!! menús Ecològics

Benvolgudes famílies! Us donem la benvinguda al nou curs que comença amb molta il·lusió i amb un nou repte.

Dins del projecte educatiu de l’escola, l’estona de menjar sempre ha tingut importància cabdal. Des de sempre, l’equip ha fet moltíssimes reflexions sobre els moments d’àpats i hem anat fent molts canvis (organitzatius, pedagògics…) invertint molts esforços, per aconseguir crear un projecte de menjador on l’ambient fos molt tranquil, segur i agradable, i, on es respectés els ritmes individuals i naturals de cada infant, tot fomentant la seva autonomia i respectant les seves preferències i gustos. Però, des de fa varis cursos teníem un altre fita; aconseguir que els productes fossin de proximitat i a poder ser, ecològics. En aquesta línia havíem aconseguit els Iogurts de la fageda i que la fruita i la verdura fos de proximitat, però quan intentàvem aconseguir productes ecològics, se’ns disparava el preu.   Finalment, després d’investigar molt i fer molts contactes, hem aconseguit trobar una empresa que ens ha ajustat el preu i poder dur a terme el nostre projecte sense tenir que modificar les quotes. Es una empresa de menjador ecològic: Natural Cuina http://www.naturalcuina.com/. Aquesta empresa s’encarregarà de subministrar tota la matèria prima amb la que la Loli, la nostra cuinera de sempre, cuinarà a l’escola. La majoria dels aliments que ofereix als infants són ecològics (fruita, verdura, hortalisses, llegums, cereals i làctics); la fruita i la verdura sempre són de temporada. Ens ha elaborat una proposta de menús de 6 setmanes en la que aposta per prioritzar les coccions més sanes: crus, bullits, guisats o al forn i minimitzar els fregits, sempre cuinats amb oli d’oliva verge. També s’introduiran més cereals (mill, polenta,…) per aconseguir més varietat de nutrients i un dia a la setmana hi haurà només proteïna vegetal. Per fomentar el consum de peix es donarà dos cops a la setmana. Els menús es podran descarregar a partir de divendres a la nostra web i també s’enviaran per correu electrònic. En casos d’al·lèrgies i intoleràncies (acompanyades amb la corresponent certificació mèdica), disposarem de menús   específics.

Per dur a terme aquest projecte l’escola ha hagut de fer una inversió i fer canvis a la cuina, l’hem fet més gran i tenim un forn industrial. Com tot projecte que comença, necessitem que tingueu paciència, ens hem d’acostumar tots/es a molts canvis però estem molt il·lusionades i creiem que tot contribuirà a millorar la qualitat del nostre projecte.

Bon inici de curs

Equip del Sol Solet