Organització i Menjador Ecològic

Organització

Equip del Sol Solet

L’equip docent configura una cooperativa, sense ànim de lucre. Durant el curs les educadores realitzen cursos de formació permanent. L’equip, a través dels seus grups de treball gestiona i administra el pressupost del Centre, fa el manteniment, l’equipament, la cuina i la neteja, i planifica les festes i activitats.

Som un centre privat-subvencionat.

Menjador Ecològic

A l’escola tenim cuina pròpia. Considerem els àpats una activitat important dins de l’escola. Procurem que els nens/es s’acostumin a menjar sols i que la seva alimentació sigui variada. El servei de cuina fa diàriament el dinar. Hi ha dos tipus de menús en funció de l’edat dels nens/es. Pels nens que ho requereixin es fan dietes i règims especials sota prescripció mèdica.  Dins del projecte educatiu de l’escola, l’estona de menjar sempre ha tingut importància cabdal. Des de sempre, l’equip ha fet moltíssimes reflexions sobre els moments d’àpats i hem anat fent molts canvis (organitzatius, pedagògics…) invertint molts esforços, per aconseguir crear un projecte de menjador on l’ambient fos molt tranquil, segur i agradable, i, on es respectés els ritmes individuals i naturals de cada infant, tot fomentant la seva autonomia i respectant les seves preferències i gustos.

Però, des de fa varis cursos teníem un altre fita; aconseguir que els productes fossin de proximitat i a poder ser, ecològics. Finalment ho hem aconseguit contractant una empresa de menjador ecològic:

9Natural Cuina

Aquesta empresa s’encarrega de subministrar els ingredients amb la que la Loli, la nostra cuinera de sempre, elabora els àpats La majoria dels aliments que s’ ofereixen són ecològics i de temporada; concretament  la fruita, verdura, hortalisses, llegums, cereals i làctics; i bona part de la proteïna animal també ho és, (els ous, la vedella, les botifarres i cada tres setmanes el pollastre). Per fomentar el consum de peix es dona dos cops a la setmana.

Natural Cuina ens  elabora els menús en la que aposta per prioritzar els productes de temporada, de proximitat i les coccions més sanes: crus, bullits, guisats o al forn i minimitzar els fregits, sempre cuinats amb oli d’oliva verge. També s’introdueixen més cereals (mill, polenta,…) per aconseguir més varietat de nutrients i un dia a la setmana hi ha només proteïna vegetal.

Disposem de menús específics tant, en casos d’al·lèrgies i intoleràncies (acompanyades amb la corresponent certificació mèdica), com per opció de conciència (vegetariana, sense porc…)