PSICOMOTRICITAT

La Psicomotricitat al Sol Solet

A l’escola fem psicomotricitat. Un cop a la setmana el nostre psicomotricista l’Abel fa una sessió de psicomotricitat als grups de 2-3 durant el primer i el segon trimestre i el tercer trimestre als grups 1-2. La psicomotricitat que ofereix l’escola parteix de la pràctica de Bernard Aucouturier, que té com a objectiu principal acompanyar i ajudar en la maduració global dels infants, a partir de la vivència del cos, i dins un marc de seguretat tant física com afectiva.

Partim doncs, del moviment i l’acció espontània del nen, del joc que s’esdevé amb un material específic, amb la presència de l’adult en tot moment (psicomotricista i referents del grup). L’espai de psicomotricitat esdevé un lloc on els nens tenen la possibilitat de viure el cos amb plaer, de conèixer i comprovar les pròpies capacitats i habilitats motrius; un espai on es reconeixen les seves conquestes, sentiments i emocions, respectant el temps, moment i desitjos de cada un; on s’esdevé la relació entre els propis infants, i amb l’adult,  i sorgeixen les satisfaccions i desajustos que això comporta; l’adult acompanyarà aquest procés amb la mirada, les paraules i la contenció, preparant diferents propostes motrius i materials adients al moment evolutiu dels infants.